Na een week ziek op de bank/bed kon ik vandaag eindelijk weer naar de klas!

Wat een feest om al die lieverds te zien. De kinderen waren er ook blij mee dat ik er weer was, zag ik aan hun stralende gezichten. Wat is het fijn om in de klas te zijn en samen te werken! Er waren wel wat kinderen ziek, het heerst dus enorm.

 

 

fotoWe begonnen de dag met een woordweb. Wat is Valentijn eigenlijk?
Er kwam een mooi gesprek uit voort over Valentijnsdag. De kinderen vertelden: Ouders gaven elkaar cadeaus. De moeder kreeg bijvoorbeeld parfum van de vader van de leerling.
Een andere moeder kreeg een hart met chocolaatjes. Maar dat was dan wel dat hart met die koe erop, vertelde de leerling erbij.

Een leerling had een snoephart voor mij gekocht. Vol lekkere spekkies. Maar omdat ze niet dacht dat ik nog op school zou verschijnen voor de vakantie, had ze ‘m maar zelf op gegeten.

 

foto2

We gingen aan het werk. Ik had wat werkjes klaar gelegd die met Valentijn te maken hebben. Zo konden de kinderen hartjes uitprikken uit een groot hart. Ze plakten die dan mooi op met een versje, Jij bent de liefste’ van Hans en Monique Hagen. Leuk voor de ouders. De kinderen in de bouwhoek bedachten ook wat voor Valentijnsdag. Een hart in het midden met cadeautjes erom heen.

We oefenden het versje in de klas. Ik vroeg aan de leerlingen voor wie ze het versje zouden willen voordragen. De meesten toch wel voor hun vader of moeder. Een aantal oma’s en opa’s werden ook verrast met het versje. Maar een van de jongens wilde het voordragen aan drie jongens van groep 3, want dat waren toch wel zijn grootste vrienden. En daar gaat het toch om.

Vriendschap en liefde. Je verbonden voelen met elkaar en dat delen. Heerlijk dat die kinderen dat met elkaar kunnen delen.

foto3In de kring stond ineens een vreemde man in de klas. Met een een pakketje van drie prachtige grote rode rozen.
Ze kwamen van mijn aanstaande. Drie rozen, voor elk jaar dat we al samen Valentijn hebben. Bezorgd op school en in de klas. De kinderen vonden het fantastisch! Ze vroegen aan elkaar van wie het kwam en legden dit ook aan elkaar uit. Heerlijk!
Ik was helemaal verrast. Ik vond het een mooi moment om mijn klas te vertellen dat ik dit schooljaar nog ga trouwen. Ik kreeg grappige reacties: getsie, ieuw, en bah! Tot een leerling zei: ‘dat ga jij later ook doen hoor, en ik ga me heel mooi aankleden’. Want ik heb inderdaad het plan om de huwelijksvoltrekking ‘over te doen’ in de klas, op een andere dag. Zo heb ik echt goed de tijd voor mijn klas, lijkt me fantastisch! Ik ben heel benieuwd naar die tijd en beleef het graag, samen met mijn klas.

Na deze dag hebben de kinderen vakantie, wij hebben nog een dagje studiedag. Wel zo lekker voor de kinderen, er waren er zoveel ziek!

Na schooltijd heb ik nog vijf prettige rapportgesprekken gevoerd, scheelt toch weer wat voor na de vakantie. En er moest natuurlijk ook wat achterstallig werk gedaan worden.

En zo kon ik uiteindelijk naar huis en met een romantische film op de bank. Mijn laatste Valentijn als vriendin, in plaats van vrouw. Mooie, liefdevolle tijd, komt eraan.