Code D: wereldoriëntatie uit een tijdschrift (ook voor de leerkracht …)

Code D: wereldoriëntatie uit een tijdschrift (ook voor de leerkracht …)

Door Uitgeverij Zwijsen. Er is een nieuwe lesmethode voor wereldoriëntatie van Zwijsen, Code D. Kinderen, maar ook leerkrachten kunnen hier wel enthousiast door worden, want het is zowel een tijdschrift voor de leerlingen, als voor de leerkracht. 

Code D

Tijdschrift voor de kinderen

Voor de kinderen is er een superleuk werkboek in tijdschriftvorm met een geinige strip op de achterkant, met puzzeltjes, raadseltjes, maar dus ook met de lessen en opdrachten zelf. En dat zijn doordachte opdrachten. Geen: ‘Onderstreep de kenmerken van een Romeins legerkamp’ maar ‘Maak reclame voor een Romeins legerkamp’. Opdrachten met een twist dus, die van de leerlingen vragen dat ze de bronnen goed lezen en bekijken en er goed over nadenken. Dat doen ze vaak samen: wereldoriëntatie leent zich daar goed voor.

… en voor de leerkracht!

Maar, en nu komt het, omdat wereldoriëntatie natuurlijk veelomvattend is en je als leerkracht onmogelijk verstand kunt hebben van alle onderwerpen (de Romeinen, hoge- en lagedrukgebieden en hoe een batterij werkt bijvoorbeeld) is er ook een tijdschrift voor de leerkracht.

Dat tijdschrift heet de Doris en het is de achterkant van de leshandleiding. Het idee van de methodemakers is: lees voordat je aan een nieuw thema begint die Doris even door, gewoon, met een kopje thee op de bank. Je wordt dan bijgepraat over het thema en je leest extra thematips: boekentips, handvaardigheidstips, spelideeën, uitstapjes, enzovoort. In elke Doris staat een gedicht dat bij het thema past om de brug te slaan naar taal.

Code D: wereldoriëntatie uit een tijdschrift (ook voor de leerkracht …)

Gratis beoordelingspakket

Je kunt een gratis beoordelingspakket aanvragen van Code D. Je krijgt dan een doosje met vier tijdschriften voor de leerlingen en vier handleidingen/tijdschriften voor de leerkracht die je mag houden. Klik hier: Maak kennis

Dit is een #jufmaikead