Landal Seawest, Jutland, Denemarken

Landal Seawest, Jutland, Denemarken review

De tweede week van de meivakantie mochten we op pad naar Denemarken. Uitgenodigd door Landal én Visit Denmark om het prachtige vakantiepark en educatieve uitjes in de omgeving te bezoeken. Ik vertel je graag als eerste over Landal Seawest, wat een heerlijk park! Ik ben dol op Scandinavië.

We mochten van zondag tot en met zondag verblijven op Landal Seawest in Nørre Nebel, Jutland, Denemarken. Fijn om een week te hebben, want het is toch best een stuk met de auto. We vertrokken die eerste zondag om 6.15 uur vanaf ons huis in het midden van Nederland. De reis ging voorspoedig, mijn man en ik reden allebei als eerste zo’n drie uur achter elkaar, dus waren we al snel lekker op weg. Op zondag mogen er geen vrachtwagens rijden op de snelweg in Duitsland en dat vind ik zo lekker rijden! We hielden geen lange pauzes, omdat we allebei reden. Het verliep wel prima allemaal. Alleen bij de grens naar Denemarken stond er een grote file. Het is me niet helemaal duidelijk waarom. Soms werd er een Nederlandse auto tussenuit gevist, ook gezinnen. Wij mochten dan weer zo doorrijden.

Landal Seawest

Bekijk het vakantiepark Landal Seawest hier.

Uiteindelijk waren we rond 16.00 uur op het park en konden we dus ook meteen naar het fijne huisje. Eenmaal alles uitgepakt bleek de snackbar al dicht. Later zagen we dat die alleen op vrijdagavond open was, als de Denen zelf weekendjes weg gaan op het park. Ik verwacht dat het in de zomervakantie wel vaker open is. We reden toen maar naar de dichtsbijzijnde Mc Donalds, 20 minuten rijden. We werden wel meteen helemaal enthousiast van de mogelijkheden op het park en de vriendelijke verwelkoming.

De accomodatie

We verbleven in deze accomodatie. Een fijn ruim huisje met drie slaapkamers, een ruime woonkamer, open keuken met een grote eettafel en een badkamer met jacuzzi! Het was twee onder een kap, maar je hoorde werkelijk niks van de buren.

Alles was gelijkvloers en dat vond vooral onze oudste erg prettig. Hij is nog wel eens bang ‘s nachts en zo had hij ons lekker dichtbij, ook als we in de avond een spelletje speelden. Overdag waren we veel op pad om activiteiten te bezoeken, maar ik heb ook wel even in de tuin gezeten. Het was rond de 12 graden met een zonnetje, dus wel met winterjas. Ik denk dat het in de zomer een heerlijk plekje is en overal staan barbecues bij de huisjes om te gebruiken. De huisjes zelf zijn vaak van particulieren en worden via Landal verhuurd. De inrichting kan dus afwijken van “ons” huisje.

We werden echt leuk welkom geheten met een boodschappenpakket voor de eerste momenten in het huisje. Cola, wijn, biertjes, chocola, chips, van alles lag er. En voor de kinderen een Bollotas en een Bolloknuffel waar ze echt heel blij mee zijn! De jongste heeft de tas nu mee naar school en is er helemaal trots op. Ik vind alle huisjes ook echt zo leuk eruit zien van de buitenkant en echt Deens. Aan onze kant van het park waren eigenlijk alle huisjes blauw en aan de buitenkant van het park waren rode huisjes. Zelfs de natuur ziet er ietsje ruiger uit dan bij ons, ik denk vanwege het zeeklimaat.

De bedden zijn boxsprings en liggen heerlijk. De jacuzzi hebben we wel uitgeprobeerd, maar het was een uitdaging om deze warm te krijgen. Als je het vulde met warm water, was daarna het warme water voor het hele huisje tijdelijk op. Eenmaal erin zat het wel lekker. Er zijn nog meer accomodaties, zoals vierpersoons in verschillende prijsklassen, maar ook 8- en zelfs 12-persoons. Bekijk alle accomodaties hier

Op het park

Zwembad

Landal Seawest, Jutland, Denemarken

Echt een van de meest favoriete activiteiten van onze kinderen: zwemmen. Dat vinden ze altijd meteen het leukste van de hele vakantie. Landal Seawest heeft dan ook echt een heel mooi zwembad. Lekker warm, subtropisch, met veel verschillende glijbanen, golfslagbad, tunnel met lichtjes en een top peuterbad. We zijn hier twee keer geweest, een keer in de middag en een keer in de avond met discozwemmen. Maar als het aan onze kinderen lag, gingen we iedere dag. In het zwembad mocht je geen foto’s maken waar andere mensen op stonden, dus ik kon geen overzichtsfoto’s maken. Die je hierboven ziet staan, komt van de site van Landal zelf. Ik heb wel wat foto’s van dichtbij gemaakt, best een uitdaging om leuke foto’s te maken zonder andere mensen erop ;).

Onze kinderen vonden het discozwemmen ook echt helemaal leuk. Je hoorde bekende dansnummers (ook wat oudere), Deense nummers, Duitse nummers en ook Nederlandse speciaal voor kinderen, zoals “Kom pak je lasso maar.” Onze dochter zat het liefste in het bubbelbad (echt lekker warm) te luisteren en te dansen op de verschillende liedjes. In het zwembad ligt ook allerlei speelmateriaal waar de kinderen mee mochten spelen, zoals emmertjes en gieters bij het peuterbad. Maar ook drijfmateriaal en verschillende ballen, vonden onze kinderen ook helemaal leuk.

Ik vond zelf de glijbaan met de grote banden het leukste. Hij ging net niet te hard, dus je kiepert niet om, was ik wel een beetje bang voor haha. En het wordt goed geregeld met een stoplicht bovenaan het bad en iedereen wachtte bij ons netjes op elkaar. De banden waren best wel groot en een tikkeltje zwaar, dus ook meteen een goede work-out. Zeker als ik die voor onze zoon ook mee moest nemen ;).

Centrum van het park

Er was één groot centrum waar je alles kon vinden: het zwembad, de brasserie, gamehal, bowlen, indoorspeeltuin met minigolfbaan en een fitnesscentrum erboven, de receptie en de parkshop die bijna de hele dag open was. Naast dit centrum lag buiten een grote speeltuin met een schip, muziekinstrumenten, het Bollohuis en een air trampoline.

Speeltuin buiten

We deden al zoveel met de kinderen, dat we niet eens zoveel in deze speeltuin zijn geweest. Maar het was er wel echt leuk! Vooral de muziekinstrumenten die er vast staan en je zelf kunt bespelen waren in trek. Die zie je niet overal! Bij de xylofoon stond zelfs een boek waarmee je bekende liedjes zelf kon spelen, moest ik zelf natuurlijk ook even uitproberen. Daar was ook de snackbar, dus kon je met een ijsje de gezellige klanken horen van de spelende kinderen. Gelukkig niet te hard ;). Er lag ook een basketbalveld waar je tevens kon voetballen.

Indoorspeelparadijs

Onze kinderen vinden indoorspeeltuinen nog steeds geweldig. Bij deze viel het geluid me heel erg mee. Ze vonden het natuurlijk leuk om te klimmen en te glijden van de glijbaan, maar favoriet was schieten op de beesten. Op de foto zie je daar niet zoveel van, vanwege het tegenlicht. De beesten maakten geluid als ze geraakt werden, helemaal leuk natuurlijk. Naast en achter de speeltuin lag de minigolfbaan. Dit mochten we ook doen, maar zijn we niet aan toe gekomen. Het was ook echt behoorlijk warm in het centrum van het gebouw, bijna net zo warm als het zwembad. Wellicht door de vele ramen waar constant zon op stond? Het was buiten dus niet zo warm, maar binnen liepen we in shirtjes met korte mouwen en dat was eigenlijk al te warm. Veel water om te drinken meegenomen dus :).

Fitness

Ik was echt onder de indruk van de grootte van de fitnessruimte! Er lag echt van alles wat je gratis kon gebruiken: dumbells, kettelbels een halter bij een apparaat en allerlei fitnessapparatuur. Het staat boven het zwembad, tegenover de binnenspeeltuin. Hoe ideaal om je koters te laten spelen terwijl je zelf sport? Ik ging juist in de ochtend. Het was helemaal leeg, dus had ik alle ruimte en dan viel het met de warmte nog wel mee. Het was heerlijk rustig, ook geen gillende kinderen, al heb ik daar een novice cancelling koptelefoon voor ;).

Bowlen

Landal Seawest

Achter de brasserie en net voor de binnenspeeltuin lag de bowlingzaal. Hier weer naast de gamehal waar onze kinderen ook wel hadden willen spelen. Maar er was zoveel te doen op het park dat ik het zonde vond om hier geld aan te besteden. We mochten wel een uurtje bowlen en dat vonden we erg leuk! Onze jongste hield het een half uur vol ongeveer, daarna rende ze steeds naar de gamehal om op de knopjes te drukken, prima ;). Onze oudste won, vond hij natuurlijk erg leuk. Het was hem ook wel een beetje makkelijk gemaakt door de dino waar hij de bal overheen kon rollen en de bumpers die bij de kinderen omhoog gingen aan de zijkant ;). Maar maakt niet uit natuurlijk, als ze het maar leuk hebben.

Creatief

Er is een ruimte voor creatieve uitspattingen dat goed bijgehouden en opgeruimd werd. Je kon hier ook materiaal kopen als je wat extra’s wilde maken, maar veel lag er ook gratis. Fijn voor regenachtige dagen! Wij zijn hier met onze kinderen niet eens geweest, teveel andere leuke dingen te doen :).

Andere activiteiten

Landal Seawest

Via de receptie kon je ook andere activiteiten reserveren, zoals marsmallows roosteren, badmintonnen en klimmen op de klimmuur. Voor dat laatste moest je dan wel wat bijbetalen. Je kreeg dan ook uitleg en een helm voor het klimmen. Bollo kwam regelmatig tijdens het buffet in de brasserie langs, je kon schminken, meedoen aan een kleurwedstrijd en een speurtocht doen.

Bos

Als je bij ons huisje het park uitliep, kwam je zo in het bos. Ik moest wel even zoeken naar leuke ingangstjes, want het meeste bos werd opgeslokt door vakantiewoningen van een ander park. En zo liep ik per ongeluk nogal eens in de achtertuin van anderen. Ach, hoort er een beetje bij toch? ;). Wel echt leuke Deense huisjes om langs te lopen.

Eten en drinken

Elke ochtend kregen we een ontbijtje en de eerste dag zat daar ook een ontbijtpakket bij met Deens eten. Nu zijn we dol geworden op de plakjes chocola die je op je brood legt. We kunnen niet meer zonder en namen ook wat pakjes mee naar huis haha. De Deense ontbijtbroodjes zijn anders dan bij ons, lichter bijvoorbeeld en minder keuze dan bij ons de hele dag door. In de middag aten we dan wat broodjes die over waren, kwark of wat crackers. Meestal vulde het ontbijt toch best wel goed. En die kaneelbroodjes, poe, zoveel lekkerder dan hier.

Zelf reserveerden we ook een keer het buffet wat ze doordeweeks bijna elke avond doen. Het was lekker zeg! Ik denk dat de foto’s voor zich spreken. Onze kinderen vinden het Bollo buffet ook altijd heerlijk. En het handige voor ons was dat de binnenspeeltuin vlakbij was. Het was dus even eten, spelen, eten, spelen. Wel lekker rustig voor ons als ouders ;). Het was er wederom best wel warm, dus ook weer niet om uren te blijven zitten. Maar wel echt lekker eten.

In de omgeving

In de omgeving van het park, in Jutland, is er natuurlijk ook van alles te doen. Wij kregen kaartjes voor wat meer educatieve uitjes en dan kom je op zulke leuke plekken! In de loop van de weken schrijf ik hier wat blogs over, dus die houden jullie te goed.

Bekijk het vakantiepark Landal Seawest hier.

We kregen de vakantie van Landal en Visit Denemarken. Er staan affiliate links in dit blog.