Vanaf vandaag zal ik mijn belevenissen als invaljuf beschrijven, handig voor de tips en trucs ;).

Gisteren was ik op een school hier in Tuindorp. Heel genant kwam ik te laat en waarom? Omdat ik het niet kon vinden…
Ik woon er echt vijf minuten vandaan, maar nee hoor, Maike was verdwaald in alle tussenstraatjes. Een tip: bekijk je route van tevoren goed na!

De leerkracht vroeg waar ik dan woonde en met het schaamrood op de kaken kon ik daar snel overheen kletsen…

Ik kwam terecht in groep 7 waar al een leerkracht was. Omdat de klas uit 36 kinderen bestaat, hadden ze toch een leerkracht extra nodig om ze te kunnen splitsen.
Dat betekende dat de leerkracht (een meester!) eerst alle uitleg gaf en ik daarna met ze naar een ander lokaal ging.
Maar daar dan, stoplicht voor 20 minuten op rood, zodat ik kon ‘acclimatiseren’, oftewel, hun geschiedenis methode doorkijken om mijn eigen geschiedenis op te veizelen.

‘s Middags heb ik de hele middag besteed aan drama, waar ik dus allebei de klassen voor 3 kwartier omstebeurt had.
Ik heb ze het fenomeen ‘Tableaux Vivant’ bijgebracht:
Warming-up: door het lokaal te lopen en bij klappen een emotie noemen waar ze stokstijf in moesten gaan staan.
Beeldhouwen: één leerling zet een andere leerling in een beroep.
Foto: een gebeurtenis waarvan ze met een groepje van vier een foto moeten maken.

Na 15.00 uur kwam een jongen van de klas bij me: “Juf, bedankt voor de leuke dramales”.
En zo ging vooral de middag toch snel voorbij.