De pareltjes van het onderwijs #2

De pareltjes van het onderwijs #2. De momenten waarin je een traantje weg pinkt, de fantastische uitspraken, de keren dat je de allerliefste wordt genoemd en met een tas vol tekeningen naar huis gaat. 

In de pareltjes van het onderwijs laat ik elke week een aantal mooie momenten van het onderwijs langs komen. Heb je ook zo’n parel? Laat het me weten op Facebook of mail me op info @ jufmaike.nl. Wie weet komt jouw parel langs op de site.

Uitspraken

Ik kreeg een aantal leuke uitspraken via Facebook.

Sonja Visser:
Toen ik terug kwam na mijn zwangerschapsverlof zei een leerling:”Ik vind je plat toch leuker juf!”
Of een leerling die naar speciaal onderwijs moest en mij een kaartje gaf waar hij op had geschreven; Bedankt dat ik, ik mocht zijn!
Dan weet je weer dat je het mooiste beroep hebt…….

Ellis van Damman-Adriaanse
Goeiemorgen ……..( naam van het kind)
En er zegt er één :” goeiemorgen allerliefste juf van de hele wereld ! ”
En wat leerkrachten vaak van kleuters te horen krijgen:
‘Juf heb jij ook werk? ” Ik vroeg lachend :” wat denk je? ”
Kijkt ze me ernstig aan en zegt :” Ik denk het niet?”

Mooie momenten

Astrid Houtman
Mijn mooiste moment was de actie die groep 8 vorig jaar voor me voerde om me daar op school te houden, terwijl zij zelf dus naar het VO gingen. Ze gunden hun broertjes en zusjes mij ook, in hun woorden.
Helaas kon ik daar niet blijven, maar ben ik nu op een school 2 km verderop onder dezelfde directeur aan het werk.

Brenda Peters
Ik kreeg een hartelijk dankwoord van een ouder via app. En dat 3 jaar nadat ik al van de school weg was!
Ik heb haar twee kinderen met veel plezier in mijn klas gehad, twee leuke slimme jongens met ass. Die leerlingen maakten mijn werkdagen het meest interessant en daarom ben ik nu nog dagelijks een happy juf als ik naar mijn werk ga.

Mijn pareltje van de week

Experiment zaaien

Vanmorgen deed ik een leuk experiment met de kinderen. Ik stopte speelzand, potgrond en papier in een kweekbak. Met de klas had ik een mooi gesprek over waar de tuinkers het beste zou groeien, wat de zaadjes nodig hadden en wat er zou gebeuren als ik bijvoorbeeld teveel of juist te weinig water zou geven. Ondertussen stopte ik wat woorden in mijn les die ik meerdere malen herhaalde, zoals sproeien (water) en strooien (zaaien). Een rijke taalles in een paar minuten met een leuk onderzoekje, heerlijk!