Stokke JetKids™, koffer én bedbox en CloudSleeper™

Ingrid, bekend van Kinderboekenjuf.nl, ontving voor deze site de Stokke JetKids™ voor hun reis naar Gran Canaria. Ook mocht ze een CloudSleeper™ ontvangen, een luchtbed voor peuters. Ze vertelt wat ze ervan vindt.

Wat is de JetKids™?

De JetKids™ is een koffer en BedBox® in één. Met twee handige knoppen klik je het deksel los en schuif je dit omhoog. Het deksel zelf kun je open schuiven en nog wat spullen in kwijt. In de onderste helft heb je opbergruimte. Je kunt hierin de CloudSleeper™ (lees verderop meer) opbergen naast de spullen die je nodig hebt voor de BedBox®. Je kunt hem ook vullen met bijvoorbeeld speelgoed of kleding.

JetKids koffer

Wat is de CloudSleeper™?

De CloudSleeper™ is een opblaasbaar kinderbed, een luchtbed voor peuters. Het is net wat groter dan een ledikant, waardoor je nieuwe hoezen nodig hebt, zoals deze. Al omschrijft Stokke® zelf dat je helemaal geen hoezen nodig hebt omdat deze goed ademt en wasbaar is.

Er zit een ingebouwde pomp in waarmee je hem binnen enkele minuten handmatig opgepompt hebt. Door de dubbele sluiting kun je hem gemakkelijk leeg laten lopen. Even wat lucht erbij is ook zo gepiept (of moet ik gepompt zeggen).

Wanneer gebruik je deze items van Stokke®?

De JetKids™ is ideaal voor de lange afstanden op het vliegveld. Juist omdat daar de vloer zo glad is, rijdt de reiskoffer geweldig goed. Door het handvat houdt het kind zich goed vast en door de kleine randjes aan de zijkant van de reiskoffer kan het kind zijn voeten goed omhoog houden. Jij kunt het touw zo kort of zo lang maken als je wilt.

De reiskoffer past gemakkelijk als handbagage in de bakken bovenin of bij de benen tegen de stoel voor je aan (uiteraard afhankelijk van welke luchtvaartmaatschappij je mee vliegt).

Als de riemen los mogen kun je de reiskoffer erbij pakken en ombouwen tot een bedje/verlengstuk van de stoel. Je kind heeft hierdoor voldoende ruimte om te slapen. Door de bijgeleverde kussentjes maak je er één geheel van en zit of ligt het kind lekker zacht.

De CloudSleeper™ gebruik je juist op locatie. Als extra slaapplek naast het hotelbedrijf of juist in de tent die jullie opgezet hebben. Even uitvouwen, oppompen en klaar is je reisbed!

Stokke koffer

Stokke® JetKids™ en CloudSleeper™ review

Vliegveld

Wij waren erg enthousiast over de producten toen we ze ontving van Stokke®. De kleine man (bijna 3 jaar) dook enthousiast op zijn koffer en liet zich graag rondrijden. Het luchtbed werd thuis al regelmatig getest en ligt heerlijk.

Op 16 juni vertrokken we naar Schiphol voor onze vakantie naar Gran Canaria. De kleine man heeft op Schiphol vele meters afgelegd op de koffer waardoor zijn zusje (bijna 5 maanden) in de buggy kon als ze wakker was. Zelfs op rolbanden zat de kleine man heerlijk op de koffer. Ik zette dan mijn voet voor het koffertje zodat deze niet naar beneden rolde. De JetKids™ rijdt heerlijk licht en je merkt amper dat je een koffer en kind mee trekt. Als de kleine man eraf sprong merkte ik dit vaak wel, omdat je dan net even wat minder gewicht voelt of de koffer ineens vooruit schiet. Meestal zorgden we ervoor dat mijn man achter ons liep zodat we hem in de gaten konden houden. Dat is nu eenmaal het nadeel als een bewegelijke 2-jarige die niet stil zit niet vast zoals in een buggy.

Ook op het vliegveld op Gran Canaria en tijdens de terugreis deed de koffer goed dienst. Hiervoor is het echt een aanrader en waren we heel blij dat we hem bij ons hadden!

In het vliegtuig

We hadden heel enthousiast de bedkussens en een dekentje, zoals deze mee. Samen met het reisbed zat de koffer hierdoor vol. Neem je de kussens of het luchtbed niet mee, dan kun je deze fijne reistassen gebruiken zodat niet alles over de grond ligt als je er iets uit haalt. Zodra het mocht hebben we de stoel opgebouwd tot een bedje. Nu ontdekten we dat het voetenkussen bovenop het zitkussen klikt, waardoor de kleine man steeds zijn voeten ertussen stak (expres en per ongeluk). Dat was geen succes. Het voetenkussen omdraaien was ook geen optie omdat de banden wel onderop zaten en om de koffer heen moesten.

Stokke JetKids™, koffer én bedbox en CloudSleeper™

Al snel lekte de drinkbeker ivm de luchtdruk (lesje geleerd!) en spuugde de kleine meid over het matje heen. Dus het matje verdween snel terug in de koffer! We vlogen immers ook overdag, dus een dutje was niet nodig voor de oudste. Hierdoor zouden we achteraf gezien deze kussentjes niet overdag meenemen en op de terugweg hebben we ze vanwege de dagvlucht zelfs in de ruimbagage gelaten.

Voor een avond/nachtvlucht zien we wel toegevoegde waarde, maar dit hebben we niet kunnen testen.

Op de terugweg hadden we de koffer vol met speelgoed, dat was fijn om het binnen handbereik te hebben zodat de kleine man lekker kon spelen onderweg.

Slapen

Op vakantie hadden we twee aansluitende kamers. Thuis slaapt de oudste eerst in zijn eigen bed en later in de nacht kruipt hij bij ons erbij. We hadden dit ook zo bedacht met het reisbed. Deze was zo opgepompt en lag naast ons bed. Echter was de kleine man zo druk van alle indrukken dat hij ons nu al nodig had om in slaap te komen. Oftewel: hij dook bij ons in bed. Nu hadden we het geluk dat we een 2,20 breed bed hadden waardoor we gemakkelijk allemaal in één bed pasten en manlief en ik ook nog heerlijk konden slapen.

De dagen erna hebben we het reisbed nog wel geprobeerd, maar omdat het bed zo luxe was heeft de oudste er niet meer op geslapen.

Gelukkig hadden we het thuis al een paar keer uitgeprobeerd en wisten we dat hij heerlijk kan slapen op het luchtbed. Wel hebben we ontdekt dat we de bovenkant ergens tegenaan moeten leggen omdat de kleine man anders in zijn slaap er bovenuit kruipt. Aan de zijkant rolt hij er niet af door de iets verhoogde randen.

De hoes van het reisbed zelf is wasbaar en ademend, echter durfden wij dit niet aan met doorlekkende luiers. Daarom hebben we bij de Hema deze twee hoezen gescoord welke hier goed omheen passen.

Conclusie Stokke®

Stokke® levert kwaliteit, dat is duidelijk! We hebben de producten niet perse zo gebruikt als ze bedoeld zijn, maar hebben er wel veel gemak en plezier aan beleefd.

Hieronder heb ik in het kort nog de voor- en nadelen van deze Stokke® producten op een rijtje gezet.

Nadelen:

• Het touw van de JetKids™ rolt heel gemakkelijk onder de wielen wat het wegrijden soms lastig maakt. Je moet de wielen dan even optillen en dat is niet altijd gemakkelijk met je handen vol.
  • De bijgevoegde kussentjes van de BedBox® voor op de stoel/koffer zijn net verkeerd om gekoppeld. Hierdoor kan het kind met de voeten ertussen wat die van ons dus ook gemakkelijk doet ;-). Beter was het stuk van de koffer onder het stuk van de stoel gekoppeld.
  • De onderste bak van de JetKids™ sluit niet nauw aan op de bovenste bak als je hem erg vol doet. Een soort klik systeem dat de onderste bak aan de deksel verbindt zou hier een mooie aanvulling zijn. Dit zal aan de binnenkant moeten omdat de buitenkant niet veel dikker kan zijn i.v.m. de afmetingen en kinderen hun benen anders kunnen schaven.
  • Er zijn geen nadelen aan de CloudSleeper™.

(Grote) voordelen:

• Kinderen hoeven door de JetKids™ niet zelf te lopen, zeker op grote afstanden is dit heel erg prettig.
  • De BedBox®rolt zo gemakkelijk dat je amper doorhebt dat je gewicht trekt.
  • Mede door de ruimte in de deksel van de BedBox®past er heel erg veel in de koffer. Met de tasjes van de decathlon en het dekentje van de decathlon past alles erin wat je nodig hebt.
  • De CloudSleeper™ ligt super snel klaar voor gebruik door de ingebouwde pomp.
  • Door de verhoogde randen rolt je kind niet van het reisbed af (hoogstens wel aan de bovenkant, zoals die van ons).
  • De hoes van het reisbed is afneembaar en wasbaar, hierdoor heb je geen hoeslakens nodig. Deze zijn er echter wel in de juiste maat als je dit prettig vindt (linkje?).
  • De CloudSleeper™ past perfect in de JetKids™ samen met de slaapspullen. Daarna heb je nog wat extra ruimte in de deksel over voor bijvoorbeeld speelgoed. Hierdoor kun je alles in 1x meenemen en kost het geen extra gewicht.

Er staan affiliate links in dit blog.