WIN: familiekaartspellen met knijpfiguren van Jumbo

WIN: familiekaartspellen met knijpfiguren van Jumbo

Jumbo heeft drie nieuwe knotsgekke familiekaartspellen die je observatievermogen, geheugen en reactievermogen op de proef stellen. Je kunt twee van de familiekaartspellen met knijpfiguren winnen. 

Familiekaartspellen met knijpfiguren van Jumbo

Koninklijke Jumbo presenteert drie knotsgekke familiekaartspellen die je observatievermogen, geheugen en reactievermogen op de proef stellen. Elk spel bevat een komisch knijpfiguurtje dat een leuke twist geeft aan het spel.

Crazy candy

Crazy candy

Ik ontving zelf het spel Crazy candy. Vanaf 5 jaar, 2 – 6 spelers
O nee! De snoeppot is omgevallen en het Crazy Candy monster ligt op de loer. Draai de kaarten en vind als eerste een kleurenmatch met één van de zuurtjes. Als er geen match is, gaan de kaarten naar het Crazy Candy monster. Wie wordt de snelste snoeper?
60 snoepjeskaarten, 4 zuurtjes en 1 piepend monster.

Het spel ziet er aantrekkelijk uit met door de felle kleuren en het grappige monster dat ook nog eens piept. Er zitten vier grappige zuurtjes bij waarmee je moet matchen. De spelkaarten hebben drie of vier snoepjes. Bij het omdraaien van een kaart moet je twee snoepjes op de kaart vinden die overeenkomt met de kleuren van een van de zuurtjes. Zo is er bijvoorbeeld een oranje zuurtje met paarse strepen. Als er dan een oranje en een paars snoepje op de kaart staat, moet je zo snel mogelijk het juiste zuurtje pakken. Is er geen match? Dan mag je in het monster knijpen. Diegene die het eerste is, wint de kaart.

Het lijkt me een heerlijk spel om te ontspannen. Ik ga het zeker eens in de klas spelen op een spelletjesdag, of aan het einde van het jaar.

De spellen die je kunt winnen

Farm Alarm!

Farm Alarm!

Farm Alarm!
Vanaf 6 jaar, 2 – 6 spelers
In deze leuke variant op Memo moet je goed onthouden welke boerderijdieren er onderop de kaarten staan en hun geluiden nadoen. Kraai als een haan, hinnik als een paard en blaf als een hond. Wie als eerste in de muis knijpt als iemand een fout maakt, wint de kaarten. Bekijk ook het boek over een kleine kraai.
60 dierenkaarten en 1 piepende muis.

Catch Match

Catch Match

Vanaf 6 jaar, 2 – 6 spelers
Ga de strijd aan met je tegenspelers in dit kleurrijke en razendsnelle kaartspel. Draai een kaart, vind de match in kleur, vorm of aantal en grijp de kameleon! Je wint de kaarten als je de snelste bent. Blijf wel goed opletten, want er zijn meerdere mogelijkheden.
80 speelkaarten en 1 piepende kameleon 

Wat moet je doen?

Je maakt kans op een van de twee spellen, maar je mag ook voor allebei meedoen. Zet hieronder in een reactie waarom je het spel wilt winnen en op welk spel (of allebei) je kans wilt maken.

Dinsdag 16 mei maak ik de winnaar(s) bekend.

Lees ook: SPELLETJES TOP 10 GEZIN