Het zal de leerkrachten niet ontgaan zijn, gisteren was het de ‘Dag van de leraar’. 

Ik had er zin in. De dag van de leraar, een dag vol positiviteit over ons vak. Van mijn bestuur kregen we allerlei soorten fruit. De adjunct kwam in de loop van de dag een kopje thee brengen met een chocolaatje. Aan het einde van de dag hebben we een American party gehad met alle collega’s. Fijn om zo’n leuke samenwerking te hebben!
Ik schreef een berichtje op het bord in de teamkamer: ‘Wat top dat wij allen zo hard aan het onderwijs werken. Bedankt voor de samenwerking. Fijne dag van de leraar!’

Ik stond supervrolijk en enthousiast voor de klas. Bijna stuitend, wat collega’s opviel ;). Op het digibord had ik de pagina van dagvandeleraar.nl geopend waar toch wel een aantal ouders naar gekeken hebben.

Ik vertelde er de kinderen over. Wel wat veel activiteiten in een week trouwens; opening kinderboekenweek, dierendag en dan deze dag voor ons, maar dat terzijde.

Ik vertelde de kinderen: het is misschien een beetje gek, erom vragen, maar omdat het de dag van de leraar is, mogen jullie mij een opsteker geven.

De term opsteker komt van de vreedzame school en is een compliment. We hebben dit al veel besproken en in de klas hangt een zonnetje van de week. Een leerling die de hele week allemaal opstekers krijgt van de andere kinderen.

De kinderen riepen om het hardst wie een opsteker mocht geven. Ze bleken het erg leuk te vinden en hadden ook allemaal opstekers voor andere leerkrachten. Een groepje kreeg ondersteuning van een andere leerkracht en ook daar hadden ze opstekers voor. Toch wel erg leuk om ook van je leerlingen opstekers te krijgen, daar wordt iedereen toch blij van?

Ik wil graag de opstekers met jullie delen

  • Ik ben heel erg lief.
  • Mijn laarzen zijn mooi (ik had die dag roze regenlaarsjes aan, ik heb toevallig maat 34)
  • Ik ben goed in letters maken.
  • Ik word veel geknuffeld.
  • Ik heb een mooi shirt met leuke balletjes erop (een vrolijk groen shirt met witte stippels had ik aan).
  • Mijn bril is mooi.
  • Ik heb mooi haar.
  • Ik heb een mooie broek. (Fijn dat mijn hele outfit goedgekeurd wordt).
  • Ik heb een mooie speld in mijn haar.
  • Ik kan goed de klok (time-timer) aanzetten.
  • Ik kan goed rennen (is die rennen met Evy toch nog ergens goed voor)
  • Ik kan goed de plaatjes van de kinderen ophangen.
  • Ik kan goed de namen schrijven.
En, *tromgeroffel*, degene waar ik op hoopte, kwam na lang na denken bij een leerling naar boven:
  • Ik kan goed zingen.

Wat een lieverds! En wat fijn om elke dag voor hen het onderwijs te mogen verzorgen.