Ik ben bewust bezig met mijn voeding. Zo probeer ik het goede voorbeeld te geven in de klas door een gezonde juf op school te zijn. Hoe doe jij dat? Laat je me een lunchfoto zien? 

Gezonde juf op school

Ik kan ook heel goed snoepen, zeker in de kerstvakantie. En de laatste dagen voor vakanties. Dan maakt het me allemaal niet zoveel uit (zoals velen waarschijnlijk). Maar ik doe dit nooit waar de kinderen bij zijn. Tenzij ze trakteren, daar doe ik gewoon aan mee.

Eten voor de dag voorbereiden

Ik sta op werkdagen om 5.30 uur op. Dan zorg ik dat ik alle spullen pak om mee te nemen naar school, maak een goed ontbijt klaar en blog tijdens het nuttigen van het ontbijt nog even. Wij hebben een pauze van drie kwartier tussen de middag, dan heb ik rustig de tijd om mijn lunch op te eten.

Gezonde juf op school lunch

Ontbijt

Ik heb veel aan het boek van Dokter Frank. Sinds ik me daarin heb verdiept eet ik veel minder koolhydraten en val ik de extra vakantiekilo’s snel weer af. De ochtend start ik dan vaak met een ei, gebakken of gekookt, wat avocado en geraspte kaas. Of groenten met Hüttenkäse. Zo heb ik al mijn eerste portie groente van de dag op.

Tussendoor

Als tussendoortje neem ik fruit mee. Niet helemaal verantwoord volgens dokter Frank door de suikers die erin zitten, maar het afvallen lukt ook met. Ik vind het wel goed om fruit te blijven eten en aan de kinderen te laten zien dat ik dit als tussendoortje neem. Meestal neem ik appel mee, maar ik probeer ook af te wisselen. Zo staat er vandaag Kakifruit op mijn tussendoortjes menu.

Lunch

Voor de lunch stop ik vaak worteltjes, gerookte (scharrel)kip, een tomaat, avocado en wat kaas in een bakje. Tegenwoordig wordt een handje noten ook aangeraden door het voedingscentrum, dat vind ik heerlijk door mijn salade.

Dit eet ik om mezelf gezond te houden (al kun je niet alles voorkomen helaas) en zien de kinderen.

Ik ben heel benieuwd naar jouw lunch op school. Stuur me een foto, of zet deze in een reactie op mijn Facebookpagina