Weekoverzicht 18 en 19: schoolweekje en week vakantie

Vorige week waren we een weekje op vakantie, dus vandaag twee weekoverzichten in een :). Eerst een weekje waarin ik veel werkte voor de site en onze kleuter naar school ging. En de tweede week waren we heerlijk op vakantie naar vakantiepark Les Alicourts in Frankrijk.

Het is wel weer even inkomen met schrijven na zo’n heerlijk weekje weg. Al heb ik ook stiekem twee blogs daar geschreven, kon het niet laten ;). Het weekoverzicht is een mooie manier om er weer in te komen. Ik heb een te lange to do list, maar dat komt ook vast weer goed ;). Wel weer even goed nadenken wat we twee weken geleden ook alweer deden…

Lees ook: WEEKOVERZICHT 17: MEIVAKANTIE EN LEKKER WEER!

Weekoverzicht 18

Maandag 14 mei

Een heerlijk dagje met fijn weer :). Het was weer een gewone schooldag, dus na het naar school brengen en de voeding viel onze dochter in mijn armen in slaap. Zo schattig dat ze dat nog steeds vaak doet, ik geniet er volop van. In de middag gingen we grote broer lopend ophalen. Hij is dan vaak wel moe, maar deze keer wilde ik naar de kinderboerderij vlakbij. Goed te doen nu het nog niet heel heet is. We hadden wel maar eventjes tijd, want de boodschappen werden bezorgd en mijn man was niet thuis.

Ik vind die haartjes aan de achterkant van het hoofd van mijn dochter zo grappig. Echt zo’n matje met in het midden een kale plek van het liggen. En ze is echt veel donkerder dan haar grote broer!

Dinsdag 15 mei

Ik ben zo blij met mijn bakfiets, zo ideaal met een baby’tje! We brengen zo vaak samen grote broer naar school. Het dametje wilde niet in haar eigen bed slapen, maar in de drager was ze zo vertrokken. Kon ik weer wat uurtjes werken. Ook in de avonden heb ik hier weer steeds meer tijd voor. Ik ben dan ook hard bezig mijn bezoekersaantallen weer wat op te krikken, want door het nieuwe Facebook algoritme is dat wat gezakt :(.

Woendag 16 mei

Twee grappige foto’s vandaag :). Ik probeer onze dochter ook elke dag voor te lezen, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen. Op deze foto deed ik bijna Kikker na en onze dochter gooide haar speen aan de kant. Aaaaaaand action, haha. In de avond haalden we onze kleuter weer op bij zijn opa en oma. Ik speelde vroeger ook vaak in de speeltuin bij hun in de buurt, maar pas nu zag ik wat er eigenlijk op het bord stond. Die heb ik dus ingezonden bij Taalvoutjes. Lastig als je kinderen na 20.00 uur afgesloten zijn zeg.

Donderdag 17 mei

Weer een lange schooldag en een werkdag voor mij. Heb ik niet veel over te vertellen dus ;). Tussendoor speel ik natuurlijk ook wat met onze dochter, zing ik liedjes voor haar en lees ik haar voor. Zo grappig hoe ze hier chilly Billy haar voet op de bakfiets heeft gezet. Door een tip op Instagram hoorde ik dat Grey’s anatomy op Videoland staat. Daar heb ik zo lang op gewacht en naar uit gekeken! Ik heb meteen een proefabo genomen dus, maar ik denk dat ik die ga omzetten naar een echt abonnement. Ik wil de hele serie uitkijken!

Vrijdag 18 mei

In de ochtend kwamen de schoonmaaksters. Heel fijn, aangezien we de dag erna op vakantie gingen, zo kwamen we ook weer thuis in een schoon huis :). Ik oefen eigenlijk te weinig met flesjes geven, dus vandaag moest ze ook wel weer even denken hoe het ook alweer moest. Een week later ging het met een speen met een wat groter gaatje wel veel beter. Gelukkig maar, want terwijl ik dit schrijf (op maandag) heeft ze voor het eerst gewend bij de gastouder.

In de middag gingen we nog even wat laatste boodschapjes voor de vakantie halen, zoals een alcoholtest en een gevarendriehoek.

Zaterdag 19 mei

De dag van de reis naar Frankrijk! Ik vond het best spannend, voor het eerst zo’n stuk rijden met een baby. De verantwoordelijkheid die je dan voelt… Helemaal toen ik zelf reed, want we wisselden elkaar af. Ik was blij dat ik het speelkleed mee genomen had, kon ze mooi even liggen en spelen tijdens onze tussenstoppen. Onze kleuter speelde dan in de speeltuintjes die er ook vaak waren. Aan het einde van de middag kwamen we aan op de prachtige camping Les Alicourts in de Loire vallei. We werden al in oktober vorig jaar uitgenodigd door Eurocamp om te komen. Wel bijzonder dat ik toen zwanger was en ik nog geen idee had hoe het met baby zou gaan. Eind van de middag waren we bij onze stacaravan met een prachtig weertje. We aten wat frietjes op de camping en gingen vroeg naar bed, moe van de reis.

Lees ook: JUF MAIKE GAAT VLOGGEN

Zondag 20 mei

Dit is voor mij het ultieme vakantiegevoel: buiten ontbijten en dan ook nog eens met dat lekkere Franse stokbrood. Daarna moest natuurlijk de camping verkend met de speeltuintjes, koffie drinken bij het barretje en later het zwembad in. De Fransen hadden pinkstermaandag ook vrij, dus het was wat drukker dan de rest van de week. Maar je kon nog prima een plekje in de schaduw bemachtigen, ligstoelen genoeg. Onze dochter vond het zwemmen wat minder geslaagd, toch nog wat te koud ondanks het verwarmde zwembad denk ik. Het is ook niet zo goed voor haar eczeemhuidje, dus bleef het zwemmen voor haar bij deze keer. Ik heb deze dag ook lekker veel kunnen filmen voor de vakantievlog die er nog aan komt.

Weekoverzicht 19

Maandag 21 mei

In de ochtend gingen we naar zo’n mega supermarkt, 16 km verderop om inkopen te doen voor de hele week. Ideaal dat we alles in een keer kochten, kost toch best wat tijd zo’n ritje. We kochten er een heerlijk Frans taartje :). Onze dochter sliep veel in het campingbedje of in de drager, dus heb ik veel kunnen lezen, heerlijk! Deze middag liet mijn man onze kleuter in de speeltuin spelen en bleef ik dus bij de caravan. Ik maakte een avondwandeling toen de kinderen op bed lagen over de camping. Ik haalde met gemak de 10.000 stappen, wat is het groot! Later keek ik nog een serie die ik had gedownload op de iPad, de techniek van tegenwoordig ;).

Dinsdag 22 mei

We huurden een fiets voor onze kleuter, zodat hij fijn het terrein over kon crossen. Ik ging met hem zwemmen, terwijl onze dochter in de caravan bij mijn man sliep. Even een op een aandacht voor hem, dat krijgt hij sinds de komst van zijn zusje niet zo vaak meer van mij. Ik kon zelfs nog even liggen terwijl hij in het peuterbad speelde. Ik begon aan een nieuw boek, Lampje, van Annet Schaap. Een bijzonder boek! Ik heb het nog niet uit, maar ik ben benieuwd waar het verhaal naar toe gaat.

Woendag 23 mei

Als je dan in de Loire vallei bent, moet je toch wel even een kasteel bezoeken. We gingen naar een kasteel op een uurtje rijden. Door wat Franse dorpjes, dus het was ook nog eens een leuk autoritje. We gingen naar Chambord. Het bleek dat ik hier als kind al eens geweest was, ik kampeerde namelijk met mijn ouders op precies dezelfde camping als nu, zo toevallig! De camping zag er wel wat anders uit toen en van het kasteel wist ik niets meer, oeps. Ik vond het prachtig, vooral aan de buitenkant. Onze kleuter vond alle gangetjes fantastisch, hij wilde niet zolang in de kamers kijken, logisch ook. Ik vond het vooral leuk dat je buiten om de torentjes kan lopen. Je hebt dan ook prachtig uitzicht over de tuin van het kasteel.

Donderdag 24 mei

In de ochtend speelde onze kleuter samen met zijn papa met de Duplo. De fietshelm heeft hij veel opgehouden, behalve als het echt te warm was ;). In de middag gingen we maar weer, jawel, naar het zwembad. Onze dochter speelde daar op de ligstoel, zat in de Maxi-cosi of sliep in de drager. Leestijd voor mij, ideaal!
In de avond deden we een spelletje samen, dit deden we zo om de dag, echt vakantie!

Vrijdag 25 mei

In de ochtend gingen we naar het nabij gelegen dorpje. Om koffie te drinken, maar het is een behoorlijk slapend dorpje. We kochten er een taartje bij de plaatselijke bakker, maar dat leek meer op pudding. We hebben niet veel aan het dorpje gemist ;). In de middag dan maar weer naar het zwembad, wat een heerlijk lui leventje.

Zaterdag 26 mei

terugweg Frankrijk

De dag van de terugreis. Vooral onze dochter had het af en toe even moeilijk onderweg, maar viel dan na wat huilen toch in slaap. We reden om 8.00 uur weg en waren om 17.30 uur thuis, gegeten en wel, netjes toch?!

Zondag 27 mei

Een plakbaby vandaag, misschien omdat we de dag ervoor zo lang in de auto zaten… We waren allemaal behoorlijk moe van de reis. Er kwamen een buurmeisje spelen en dat ging heel gezellig. Later speelde onze zoon ook nog even daar. Ze waren ook moe, dus keken ze tenslotte daar een filmpje met wat lekkers. Topdag voor onze kleuter dus en ik keek stiekem wat Grey’s anatomy met een slapend meisje op mijn buik, lekker uitrusten.

We hebben het heerlijk gehad op vakantie, vlog en blog hierover volgt dus nog!